Vilkår for rengøring

Vilkår ved privat rengøring

  • Vores samarbejde er reguleret af nogle forretningsbetingelser, som gælder hele forholdet mellem dig som kunde og Leaf Rengøring.
  • Leaf Rengøring leverer normalt rengøringsydelser på hverdage og weekend efter aftale, i tidsrummet fra kl. 8.30 – 15.30. Vores servicetelefon er åben mandag til fredag fra 8.00 – 16.00. Hvis du sender os en e-mail, vil vi forsøge at besvare din indenfor 48 timer.
  • Leaf Rengøring skal levere rengøringsydelserne samvittighedsfuldt og fagligt kompetent i overensstemmelse med god professionel standard og praksis og som hovedregel på de aftalte tidspunkter.
  • Vi stiller krav om, at du sørger for oprydning før et rengørings besøg, så rengøringen kan udføres grundigt og effektivt.
  • Vi forbeholder sig ret til tage billeder af hjemmets indretning til brug for dokumentation mod et evt. krav i forbindelse med udførelse af den aftalte rengøringsopgave.
  • Har du ønsker om brug af særlige produkter eller rekvisitter, skal du informere Leaf Rengøring medmindre andet aftales, selv stille sådanne produkter og rekvisitter frem til rengøringsteamets brug.
  • Du er som kunde forpligtet til at give Leaf Rengøring besked, hvis der sker ændringer i dine telefonnumre eller e-mail adresser, da den løbende kommunikation og fakturering sker via e-mail.
  • Virksomhedens tilbud er gældende i 10 dage fra den dato, tilbuddet er dateret, medmindre andet fremgår af tilbuddet. Accept af tilbud, der er virksomheden i hænde efter acceptfristens udløb, er ikke bindende for virksomheden, medmindre virksomheden meddeler kunden andet.
  • Hvis du ønsker at afbestille en rengøring, skal det gøres via e-mail på info@leafrengøring.dk eller sende en besked til (+45) 22 85 88 80 senest 24 timer før den planlagte rengøring.
  • Ved afbud senere end 24 timer før den planlagte rengøring, kan der opkræves et afbestillingsgebyr på 249 kr.
  • Hvis du ikke ønsker rengøring i en længerevarende periode (fx. på grund af ferie), skal dette meddeles til Leaf Rengøring 1 uge før. Vi aflyser eller flytter vores besøg for rengøring meget sjældent og kun ved sygdom.
  • Hvis du har bemærkninger til kvaliteten af rengøringsydelsen, skal du inden 48 timer efter rengøring besøget sende en e-mail eller sende en besked til (+45) 22 85 88 80 til Leaf Rengøring med beskrivelse af dine observationer, herunder ros eller kritikpunkter.
  • Vi vil herefter undersøge sagen og, hvis relevant, fremkomme med forslag til håndtering af eventuelle kritikpunkter, således at kvaliteten i rengøringsydelsen opretholdes eller genoprettes.
  • Har kunden ting som er specielt kostbare, skal der gøres opmærksomt på dette, så det kan noteres i rengøringsaftalen.
  • Hvis uheldet er ude, og en af vores medarbejdere kommer til at beskadige noget i dit hjem i forbindelse med rengøringen, vil du blive orienteret med det samme. Ligeledes skal du kontakte Leaf Rengøring skriftligt indenfor 48 timer, hvis du finder en skade. Skadeanmeldelse efter 48 timer, kan ikke tages ansvar af Leaf Rengøring.
    Du skal vedhæfte et billede af den beskadigede genstand. Sagen vil straks blive behandlet af Leaf Rengøring. En eventuel erstatning vil blive udbetalt direkte af vores forsikringsselskab. Du kan ikke modregne eller tilbageholde betaling for udført rengøring i et eventuelt erstatningskrav.
  • Efter hver rengøring vil du modtage en faktura. På fakturaen er påført seneste frist for betaling. Hvis regningen ikke bliver betalt rettidigt, pålægges din regning renter, og du vil modtage en rykkerskrivelse på den mail, som du har oplyst os. Dette vil være forbundet med et gebyr.
  • Ved booking af flytterengøring, skal betaling ske senest 1 dag før rengøring datoen.
    Afbud skal ske, 48 timer før aftalen. Ved sent afbud pålægges der et gebyr på 499 kr.
  • Hvis du ønsker at opsige din aftale, skal dette gøres pr. mail til info@leafrengøring.dk Opsigelsen for den indgåede aftale er for både dig og Leaf Rengøring til udløbet af den igangværende måned.